Duitse en franse klanten die ook problemen hebben met het nakomen van beloften door Jaro Baddesign

zijn momenteel bezig een soortgelijke pagina op te zetten. Deze zal uitaard hier worden doorgelinkt!

 

gevestigd in Gangelt Duitsland Hanxler str 8 ongeveer 5 Km over de Nederlands-Duitse grens bij Koningsbosch en Schinveld.

Roger & Jacqueline Strouken van Jaro baddesign

 Charlatan, oplichter, zwendelaar, zakkenvuller of mooiprater?

Roger Strouken van Jaro baddesign komt zijn beloftes bij lange niet na, lees deze pagina!

 

Onze doelstelling is om zo direct mogelijk naar onze klanten te leveren.

Wij importeren onze producten zelf, waardoor wij kwaliteitsproducten tegen zeer scherpe prijzen kunnen aanbieden.

Alle producten worden geproduceerd volgens ISO 9001 en beschikken over een CE keurmerk.

Voor al onze producten geldt 1 jaar volledige garantie en 2 jaar op constructie.

Roger Strouken van Jaro baddesign is het in mijn ogen snel zat om zaken onder garantie uit te voeren,

hij komt 1 of 2 keer en dan kun je het bekijken

Wij streven er naar om onze service op een constant hoog nivau te houden en waar mogelijk steeds te verbeteren.

De service van Jaro - baddesign kan een heel stuk beter en heeft amper niveau bereikt. Als Roger Strouken Jaro baddesign het heeft gehad, ook binnen de garantie termijn neemt hij geen telefoontjes meer aan en beantwoord geen E-mail.

Bel je echter van een hem onbekend nummer dan neemt hij de telefoon wel op.  Zoals hieronder ook te lezen is heeft Roger Strouken van Jaro baddesign lak aan de Europese consumentenbond. Ook hier geeft hij niet thuis en beantwoord geen post. Streven naar een goede service heeft bij Roger Strouken van Jaro baddesign nog een aantal jaren aan klantgerichtheid cursussen nodig.

In diverse advertenties op het internet van Roger Strouken van Jaro baddesign staat de regel

Voor vragen kunt U mij te alle tijden bellen of mailen.

Wellicht om wat aan te schaffen, maar de praktijk, en ook dat van vele van zijn (voormalig) klanten is dat hij niet thuis geeft bij problemen met de apparatuur.

Veel, heel veel beloven en toezeggen, dat doet Roger Strouken van Jaro baddesign wel, althans in het begin, op gegeven moment laat

Roger Strouken van Jaro baddesign je gewoon barsten. Het lijkt welhaast een zwemdel

 Roger strouken van Jaro baddesign adverteert ook op marktplaats.nl,

bedenkelijke ontwikkeling zijn absurde manier van zaken doen en handel drijven

 

Adres gegevens van Jaro baddesign

Jaro Baddesign.

Berg straße 17 / Hanxler straße 8

52538 Gangelt D

Tel  nr:0031 (0)620701510

Tel  nr:0031 (0)457078347

E-mail:info@jaro-baddesign.com

www.jaro-baddesign.com

BTW/ St-Nr:210/5159/1171

UstdNr:DE81397223

 

 Hier onder beschreven de trieste zaken welke Roger Strouken van Jaro baddesign op zijn conto heeft,

oordeelt U zelf voordat U enige aanschaf doet bij Roger Strouken van Jaro baddesign

 

 

Hele artikel van Kassa over Jaro bad design

 

Onderstaande enkele stukken uit de trieste correspondentie waar Roger Strouken van Jaro baddesign lak aan heeft

 

RE: Jaro Baddesign   wo 4-2-2009 13:41

 namens; ECC (naam op verzoek verwijderd)

 

Geachte heer/mevrouw Zegers,

Naar aanleiding van uw email heb ik bekeken welke andere mogelijkheden er bestaan.

In ieder geval willen wij u informeren wij u over het feit dat er sinds januari 2009 de EU verordening

voor Small Claims procedures in werking is getreden. Deze verordening regelt de mogelijkheid om

grensoverschrijdende zaken (civiele en consumentenzaken) van maximaal 2000 €, voor te leggen aan een rechter

door middel van een versoepelde procedure. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de

webpagina van de Europa; http://europa.eu/scadplus/leg/en/lvb/l16028.htm

 

Ik heb hierover met de Duitse collega gesproken en hij stelt voor dat hij opnieuw contact

kan opnemen met de ondernemer met de melding dat u een small claims procedure overweegt.

Dit kan er misschien voor zorgen dat hij alsnog de spullen toe zal zenden.

 

Wanneer u dit als een goede optie ziet, horen wij dat graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mevr. mr. (naam op verzoek verwijderd)

Jurist / Legal Advisor Europees Consumenten Centrum

Europees Consumenten Centrum

 

 
Opsomming van klachten betreft Roger Strouken, Jaro baddesign. Ervaring fam. Zegers

Beste  lezer

Wij hebben klachten over de jacuzzi en problemen met de leverancier van de Jacuzzi cantabria 213x213.

De leverancier dhr. Strouken  heeft zijn bedrijf in het Duitse Gangelt  genaamd Jaro-Baddesign.

Hij heeft een Nederlands bank nummer en een Nederlands telefoon nummer.

Waarschijnlijk heeft hij een Duits kamer van koophandel nummer. Het volgende nummer staat onder de rekening Btw/stnr 210/5159/1171 Ustdnr DE 81397223 ik weet niet of deze nummers in dit verhaal van belang is.

De opsomming van de volgende  problemen.

In het begin heb ik helaas niet alle datums opgeschreven iets wat ik nu wel jammer vind.

 

Na de levering op 22 – 08-2007

Er zat geen duidelijke gebruik aanwijzing bij. En de afstand bediening die er bij geleverd is werkt  niet voor deze jacuzzi . Er zou een duidelijk gebruik aanwijzing gestuurd of gemaild worden. Nooit ontvangen

Afstand bediening blijkt later na navraag niet bij deze jacuzzi te werken.

Het bad gevuld doch de koppelingen  zaten niet goed vast. Bad liep net zo hard weer leeg.

Bad gevuld nog kleine lekkage onder het bad T-stuk niet goed dicht gekit. Bad loopt langzaam leeg.

De standen van 1 t/ m 3 klopte niet bij stand 2 naar 3 geen verschil

Circulatie pomp was niet in het stroomkastje aangesloten. Zelf aan gesloten

Verwarmingselement/pomp, pomp loopt maar warmt niet.

De bediening  knoppen boven op de jacuzzi werken te zwaar en breken gelijk al af.

Dhr. Strouken gebeld is in september terug geweest.( de jacuzzi nog niet echt gebruikt. Alleen met koud water)

In het stroomkastje aan de jacuzzi zaten de draden niet goed aangesloten. Dhr. Strouken heeft dit proberen op te lossen. Hij heeft een oude nieuwe knop voor ons meegenomen daar bij is het probleem van het te zwaar draaien nog niet op gelost. De knop brak weer van binnen af. Zelf de knop hersteld. 1 werkt goed, de ander blijft problematisch zwaar werken.

Verwarming werkt  nu maar bij 36 graden  gaat de  zekeringen eruit.

In november gaat er een pomp kapot en staat de jacuzzi weer 4 weken stil/leeg. De pomp ging lekken op de naden.

Dhr. Strouken z’n zoon is geweest op een zaterdag na diverse keren bellen. Wij hebben op een maandag daarvoor voor niets zitten wachten.

Ook ging er in november een luchtslang lek deze zelf ingekort en terug vastgezet.

Begin december ging iedere keer het verwarming element uit. En stopte het opwarmen. Daar door ook de zekering er uit. Dhr. Strouken weer gebeld en gemaild. 2 x voor niets zitten wachten 1x op donderdag 20 december de andere datum weet ik niet meer. Diverse keren in december gemaild en gebeld de telefoon word tot 7 januari 2008 niet opgenomen. In de eerste week van januari is op z’n website te lezen dat ze op vakantie zijn.

Eind januari begin februari  is dhr. Strouken geweest voor het stroom probleem en het verwarming element.

In het verwarming element is een ijzeren bevestiging beugel  afgebroken. Dhr. Strouken heeft deze om gebogen en er weer in gezet. We konden weer even van de jacuzzi genieten .

Ik had al bij Dhr. Strouken aan gegeven dat de jacuzzi echt een maandagmorgen apparaat is en dat als deze in de auto zo passen ik allang bij hem op de stoep had gestaan voor een nieuwe of m’n geld terug.

Het is nu 26 mei 2008 en ik ben het wachten en niet nakomen van afspraken nu zat we hebben genoeg van deze jacuzzi.

Want 31 maart naar Dhr. Strouken gebeld en gemaild voor een nieuw filter de andere is op onverklaarbare wijzen samen gedraaid. Nog geen week daarna doet het verwarming element het niet meer. Het zelfde verwarming element waar het bevestigingbeugel/draadje opnieuw is ingezet. We hebben zelf het element losgemaakt om te kijken wat er mee is . Het hele draadje is verdwenen en een stuk van het verwarming element zelf.  Het draadje en de stukjes element bevinden zich nog ergens in de slangen. Wat ikzelf niet zo’n  geweldig idee vindt. Bij de volgende storing zit het draadje in een pomp?

Nu volgt er  een rijtje heen bellen. Want er wordt niet of nauwelijks terug gebeld of gemaild.

07-04-2008 gebeld en ingesproken waar blijven de onderdelen.Nogmaals gebeld op 07-04-2008 wel dhr. Strouken aan de lijn de onderdelen worden opgestuurd.

13-04-2008 een mail waar blijven de onderdelen. Geen antwoord er is  nooit geantwoord in welke vorm dan ook op een mail.

17-04-2008 weer gebeld waar blijven de onderdelen. Dhr. stouben zit in Noord-Holland en gaat mijn morgen terug bellen. Geen telefoontje gehad op 18-04-2008

20-04-2008 weer een mail gestuurd herhaling waar blijven de onderdelen.

22-04-2008 ingesproken waar blijven de onderdelen

05-05-2008 2x ingesproken waar blijven de onderdelen.

08-05-2008 Zowaar Dhr. Strouken belt zelf dat hij de  onderdelen komt brengen  op zaterdag of dinsdag. We blijven bij huis. Helaas hij is niet geweest

16-05-2008 Dhr. Strouken belt dat hij het pakket zou  versturen  alleen had hij niet het juiste element en nog niet de goede knoppen voor boven op het bad. Maar hij zou zo snel mogelijk de juiste spullen sturen.

23-05-2008 nog niets ontvangen niet de verkeerde en ook niet de juiste onderdelen. Maar weer gebeld en ingesproken

26-05-2008 nogmaals gebeld er wordt weer niet opgenomen maar weer ingesproken.

26-05-2008 contact gezocht met de consumentenbond. Die heeft ons door verwezen naar jullie.

Nu was van jullie kant de vraag wat wil je.

Eigenlijk wil ik de hele Jacuzzi terug geven en mijn geld terug en een extra vergoeding voor de temaken kosten om de jacuzzi weer uit de schuur te krijgen.Het is geen ding wat je in de auto plaatst en meeneemt anders had ik dit in December al gedaan.

We hebben er nog geen 2 hele maanden plezier van gehad. Nu staat de jacuzzi vanaf 28 maart al weer stil.

28-05-2008 toch nog maar een keer naar Dhr. Strouken gebeld nu van af een ander telefoon nummer, want we hadden het idee dat dhr. Strouken bij het zien van ons nummer de telefoon niet opnam. Of dat zo is weten we niet, maar na het inspreken van zijn telefoon meerdere malen belde hij ook niet terug. Hij nam nu wel zijn telefoon op nogmaals gevraagd of de onderdelen al onder weg waren. Nee ze moesten nog steeds verstuurd worden. Hij had problemen met de post en eigen leverancier, maar hij gaat er voor zorgen dat volgende week de spullen echt binnen komen bij ons. Wij wachten af. Ik heb hem ook gezegd dat ik van deze Jacuzzi af wil. Hij zei dat dat niet zomaar kon. Ik heb hem ook verteld dat ik met de consumentenbond bezig ben. ik wil gewoon een goed product. En vindt het heel jammer dat hij niet reageert  op telefoontjes of E-mailtjes. Als wij gingen eisen dat de jacuzzi terug moet naar de leverancier. Ging hij zich ook beroepen op zijn recht dat iemand zonder papieren de Jacuzzi had aan gesloten. Dat is onzin want de leverancier levert de jacuzzi en je moet deze zelf plaatsen, instaleren,vullen  en aansluiten. Mijn zwager en zoon hebben dit gedaan en zijn beide elektriciens mijn zwager mag ook keuringen uitvoeren. En daar bij komt dat al deze problemen niets  met het aansluiten te maken heeft.

Een stukje uit een mail verstuurd op 27-08-2007

Enige problemen met de door U geleverde Spa model SP-092B (cantabria)

Na plaatsen van de Spa deze gevuld met water. Bij het aanzetten van de waterpompen lekte er behoorlijk wat water door 4 schroefkoppelingen en 1 T splitsing. Dit is opgelost door de schroefkoppelingen met ½ tot 1½ slag vaster te draaien. Deze waren waarschijnlijk niet getest met waterdruk, je kon wel zien dat er wel water in heeft gezeten. De T splitsing afgekit met sikaflex en is nu ook dicht.

Het meest bevreemde mij dat ik geen watercirculatie had in de Spa. Bij nader onderzoek door het bedrijf welke ook de Spa heeft aangesloten bleek dat de circulatie en verwarming zaten aangesloten op de groep van de waterstralen. Dus als je geen waterstraal gebruikt is er ook geen circulatie en verwarming. Ik mag aannemen dat als je de Spa in bedrijf stelt als eerste de circulatie en/of verwarming het hoort te doen dan wel onafhankelijk van elkaar hoort te werken. Bij mijn weten moet de circulatiepomp altijd aanstaan of is het de bedoeling dat je deze pas aanzet op het moment van gebruik? Op welke manier blijft de Spa op temperatuur?

Ik hoop dat het hele verhaal over de leverancier en de Jacuzzi duidelijk  is. Het is moeilijk om  de diverse klachten die al vanaf de levering aug 2007 lopen duidelijk en helder op papier te krijgen.

En nogmaals de klachten worden opgelost  het duurt alleen lang en we moeten er achteraan blijven zitten. En er zijn te veel klachten.

Met vriendelijke groeten van

Henny Zegers

Van Spilbergenstraat 50

3151 BZ Hoek van Holland

 
Jaro Baddesign    ma 2-2-2009 15:36

namens; ECC (naam op verzoek verwijderd)

Geachte heer/mevrouw Zegers,

Naar aanleiding van uw klacht inzake Jaro Baddesign informeren wij u graag als volgt.

Onze Duitse collega’s hebben meermalen getracht om telefonisch en schriftelijk contact te leggen met de

ondernemer. Helaas is dit niet gelukt. De ondernemer geeft geen enkele reactie. Derhalve zijn

zij helaas tot de conclusie gekomen dat er geen bemiddeling kan plaatsvinden tussen u beide.

Wij zullen uw klacht als signaal kenbaar maken aan de consumenten autoriteit. Dit kan dan eventueel mee

worden genomen in een eventueel onderzoek. Helaas kunnen wij voor uw individuele zaak geen oplossing bieden

omdat de ondernemer elke medewerking uitsluit.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. mr. (naam op verzoek verwijderd)

Jurist / Legal Advisor Europees Consumenten Centrum

Europees Consumenten Centrum

 

 
 
zo 6-4-2008 20:42

Goedenavond

Verleden week heb ik naar jullie een mail gestuurd met de vraag of je een nieuw filter kon toe sturen. Het filter ziet er namelijk niet meer uit is scheef gedraaid? En is bruin van het roest water. Omdat de elementen roesten.

En  we hebben nog een  probleem er is een stuk afgebroken van het verwarmings element.

En het ijzertje dat je zelf op nieuw hebt vast gezet is verdwenen.

Daar door word de jacuzzi niet warm.

Wil je contact met ons opnemen. Ik heb wat foto’s bijgevoegd van het element en het filter (zie bijlage)

Het ging bijna 2 maanden goed het werd bijna leuk maar helaas.

Groeten van

Fam Zegers Hoek van Holland

Heden, februari 2009 nog niets geleverd en/of vernomen!

 

 

 

do 13-12-2007 14:56

Goedemiddag

Volgens mijn hebben wij een maandag morgen jacuzzi.

We hebben weer een probleem met de jacuzzi.

Niks lichamelijke en geestelijke ontspanning met een jacuzzi. alleen maar problemen.

Het probleem is spontaan ontstaan niks bijzonders gebeurd we konden al twee weken achter elkaar zonder problemen in de jacuzzi.

Ik schrijf twee weken want hier voor was er een luchtslang gescheurd deze hebben we ingekort en er weer op gezet.

Het nieuwe  probleem is als volgt:

Zodra de verwarming aan gaat de zekering er gelijk uit.

Maak je 1 verwarming los dan duurt het iets langer voor dat de zekering eruit gaat.

De verwarming die los gehaald is daar is het verwarming element zo ie zo van kapot.

Als je denkt dat het verwarming element het probleem geeft van het steeds eruit gaan van de zekering.

Dan kan je misschien een nieuw element opsturen. Denk je dat het wat anders is dan graag langs komen.

In de hoop dat dit het laatste probleem is. En de jacuzzi het eindelijk naar behoren gaat doen.

Groeten van

Fam R. Zegers